Resistance bands are a great addition to any strength training routine or rehabilitation program and come in a variety of sizes, lengths, and strengths. This portable exercise equipment is also easily stored, making it perfect for home use, hotel workouts, or when you’re tight on space at the gym. Just like free weights, exercise bands come in a range of resistance levels, from highly stretchable to heavy-duty strength.
There are several advantages to using resistance bands. The first and most obvious advantage is how much easier they will fit into your luggage compared with free weights. There is also a mechanical advantage in resistance bands that resistance is maintained through every part of the motion while many similar free weight exercises are actually non performing work during parts of the lift when movement isn't against gravity at a large enough angle.
With your resistance band training, every part of both the concentric and eccentric part of the exercise has resistance, resulting in better range of motion strength and more complete stimulation. The downside to resistance bands are that you can't really perform near maximum lifts and the limitation of exercises (the latter of which I will try to help overcome).
In this application we have put together a toning workout featuring a resistance band so you can get lean without a pricey gym membership.
Try these resistance band training to tighten your abs, legs, butt abs and more:
- Lateral Band Walk
- Standing Abduction
- Standing Adductor
- Supinated Clamshell
- Ankle Flexion
- Prone Leg Curl
- Pull Apart
- Leg Extension
- Front Squat
- Glute Bridge
- Bent-Over Row
- Seated Abduction
- Seated Row
- Overhead Press
- Forward Raise
- Lat Pulldown
- Lying Pullover
- Upright Row
- Push-Ups
- Lateral Raise
- Standing Chest Press
- Russian Twist
- Overhead Triceps Extension
- Standing Biceps Curl
- Concentration Curl
- Triceps Kickback
- Reverse Crunch
- Woodchoppers
- Kneeling Crunch
Bande di resistenza sono una grande aggiunta a qualsiasi programma di routine o di riabilitazione allenamento per la forza e sono disponibili in una varietà di formati, lunghezze, e punti di forza. Questo esercizio attrezzature portatili è anche facilmente memorizzato, rendendolo perfetto per l'uso domestico, gli allenamenti di hotel, o quando si è a corto di spazio in palestra. Proprio come i pesi liberi, bande di esercizio sono disponibili in una gamma di livelli di resistenza, da molto estensibile a resistenza pesanti.
Ci sono molti vantaggi di utilizzare bande di resistenza. Il primo e più evidente vantaggio è il modo più semplice che si inserisce nel vostro bagaglio rispetto ai pesi liberi. Vi è anche un vantaggio meccanico in bande di resistenza che la resistenza è mantenuta attraverso ogni parte del movimento mentre molti simili esercizi di peso libero sono lavori effettivamente non performing durante parti del sollevatore quando il movimento non è contro gravità ad un grande angolo sufficiente.
Con la vostra formazione fascia di resistenza, ogni parte sia della parte concentrica ed eccentrica dell'esercizio ha resistenza, con conseguente migliore gamma di forza del movimento e la stimolazione più completa. L'aspetto negativo di bande di resistenza sono che non è possibile eseguire molto vicino ascensori massimi e la limitazione di esercizi (l'ultima delle quali cercherò di aiutare a superare).
In questa applicazione abbiamo messo insieme un allenamento tonificante con una fascia di resistenza in modo da poter ottenere magra senza un abbonamento a una palestra costoso.
Prova questi formazione gruppo di resistenza per stringere gli addominali, gambe, addominali testa a testa e di più:
- Laterale Banda Passeggiata
- Standing Abduction
- Standing adduttore
- Supinato Clamshell
- Flessione della caviglia
- Prone Leg Curl
- Smontare
- Estensione della gamba
- Front Squat
- Glute Ponte
- Bent-Over Row
- Abduction Seduti
- Seduti Row
- Overhead Press
- Sollevare in avanti
- Lat Pulldown
- Lying Pullover
- Upright Row
- Sollevamento
- Lateral Raise
- Standing Chest Press
- Twist russo
- Overhead Estensione tricipiti
- Standing Curl Bicipiti
- Curl Concentrazione
- Tricipiti Kickback
- Reverse Crunch
- Taglialegna
- Ginocchio Crunch